SKAL et type2 kabel koste 1500kr? :) |
Post Reply |
Author | |
MetteHHH
Newbie Joined: 06-Jan.-2016 Location: Danmark Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Quote Reply
Topic: SKAL et type2 kabel koste 1500kr? :) Posted: 06-Jan.-2016 at 16:15 |
Hej Allesammen
Jeg havde en bruger herinde for mange år siden, fordi jeg drømte om en elbil. Nu har vi købt en Nissan Leaf, og det er bare skønt! Vi lader hjemme og på arbejde fra almindelig stikkontakt - og engang imellem køber vi strøm fra Eon på motorvejsstationerne via Chademo-stikket på ladestanderen. Men... jeg har opdaget, at der også findes type2-ladestandere UDEN kabel - for eksempel i IKEA - og de kunne være fine at bruge. Jeg synes bare, at 1500kr for et stykke kabel er enormt dyrt. Man skal gennem RIGTIGT mange kopper IKEA-kaffe, før den udgift er retfærdiggjort! Jeg tror nok, at jeg måske er ret sikker på, at det jeg har brug for er et type2 til type2 kabel. Og de koster, så vidt jeg kan se fra 1500kr og op. Er der nogen, der har fundet det billigere end det? Kan man finde et brugt? VH
Mette |
|
C1Admin
Admin Group Joined: 01-Jan.-2011 Status: Offline Points: 2 |
Post Options Quote Reply Posted: 09-Jan.-2016 at 11:52 |
Når du har købt en Nissan Leaf skal det nok være et type 1 til type 2 kabel.
|
|
MetteHHH
Newbie Joined: 06-Jan.-2016 Location: Danmark Status: Offline Points: 5 |
Post Options Quote Reply Posted: 13-Jan.-2016 at 11:46 |
... skal det det? Vores manual er desværre på svensk, og der hedder det "läge 3 kabel" - men jeg syntes billederne ligner det, der hedder type 2 på dansk.
Det føles rimeligt dumt ikke at vide, men vi købte bilen privat, og jeg kan ikke rigtigt finde informationerne.
|
|
MetteHHH
Newbie Joined: 06-Jan.-2016 Location: Danmark Status: Offline Points: 5 |
Post Options Quote Reply Posted: 13-Jan.-2016 at 12:17 |
Godt, nu googlede jeg en masse, og kan se, at du har helt ret! Bilen har type1, så det er et type1 til type 2, jeg skal have.
Så er der også lidt flere at vælge mellem, og nu fandt jeg da et til £118 i UK. Det er en smule billigere - men der skal nu stadig lades en hel del, før det er tjent hjem... :) Dyrt for nogle meter ledning, synes jeg. Tusind tak for hjælpen - det ville have været RIGTIGT dumt at købe det forkerte kabel. ...et lille tillægsspørgsmål: Kablerne kan fås i 16A og 32A. Betyder det, at jeg kan lade dobbelt så hurtigt med 32A kablet... eller er det forskelligt, hvilke ladestandere, der understøtter ladning ved 32A? (Hvis det er de færreste, så er 16A kablet en smule billigere. Undskyld, hvis jeg lyder nærig, men vi pressede budgettet godt, da vi købte bilen!)
Edited by MetteHHH - 13-Jan.-2016 at 12:24 |
|
C1Admin
Admin Group Joined: 01-Jan.-2011 Status: Offline Points: 2 |
Post Options Quote Reply Posted: 19-Jan.-2016 at 23:28 |
Medmindre at din bil er en Euro-leaf med 6,6 kW on-board lader, så kan det ikke betale sig at købe et 32 A kabel - du kan simpelt hen ikke udnytte mere end 16 A med den normale 3,7 kW lader.
Her er forøvrigt et link til DELKs guide for opladning af Nissan Leaf: http://delk.dk/Guide_leaf_opladning.html Edited by C1Admin - 20-Jan.-2016 at 01:26 |
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |