![]() |
Anhaengertraek til trailer Leaf |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Sorteleaf ![]() Newbie ![]() Joined: 18-Aug.-2016 Location: Århus Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18-Aug.-2016 at 17:52 |
Hej allesammen
Jeg er ved at undersøge hvordan jeg kan få et anhængertræk til min leaf. Det ville gøre livet noget bedre at kunne køre småture med en trailer til losseplads diverse indkøb. Og - hvorfor ikke på en Leaf? Jeg har fundet denne i USA som er lige det jeg søger: http://torkliftcentral.com/2013-2015-nissan-leaf-ecohitch Er der mon andre der gerne vil have krog på jeres Leaf? - Dan Edited by Sorteleaf - 18-Aug.-2016 at 18:06 |
|
![]() |
|
Sorteleaf ![]() Newbie ![]() Joined: 18-Aug.-2016 Location: Århus Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Der findes en del om Leaf ejere der trækker trailere hvor de er imponerede over trækkraften. Her er et eksempel: https://www.youtube.com/watch?v=6sUSy7MPn2E
Der skulle vel ikke være noget i vejen for at få en godkendelse her i Danmark? |
|
![]() |
|
Nå, der er ikke meget gang i dette forum.. Har lige fundet et svar fra Nissan vedrørende anhængertræk, og det er ikke noget der direkte udelukkes. Jeg tror der skal være nogen der ligger pres på Nissan til at få Leaf typegodkendt til anhængertræk. Der er bare så mange der spørger til træk til elbilen, og det er virkelig ærgerligt at vi ikke må have træk på en bil der sagtens kan trække en trailer.
Citat Nissan: Q: Can the Nissan LEAF tow a small boat or garden trailer? We don't recommend towing as the owner's manual states. Longer-term, there are hopes that options like these could be made available. |
|
![]() |
|
peterb ![]() Newbie ![]() Joined: 13-Juni-2015 Location: Vamdrup Status: Offline Points: 1 |
![]() Det kunne helt sikkert være et godt løft for anvendelsen af en Leaf, og især her i DK hvor vi elsker at kunne smutte forbi lossepladsen med vores små trailere. Håber det vil kunne lykkes. Som en start kunne der vel også laves en af de "cykelstativs" træk som mange har på microbilerne. Så kan man de få et alm cykelstativ på, og evt en Thule bagagebox.... |
|
![]() |
|
MetteHHH ![]() Newbie ![]() Joined: 06-Jan.-2016 Location: Danmark Status: Offline Points: 5 |
Ja, på "cykelstativ-niveau" ville jeg også gerne have en krog på min Leaf. Må man det, selvom den ikke er godkendt til træk?
|
|
![]() |
|
ahbisgaard ![]() Newbie ![]() Joined: 02-Maj-2017 Location: Herning Status: Offline Points: 3 |
Hej alle Nissan Leaf ejere.
Jeg vil hermed opfordre til, at alle, inkl. ejere af andre elbiler, lægger pres på producenterne med henblik på at få bilerne typegodkendt til anhængertræk. I et tidligere post kan det ses, at Nissan ikke er afvisende og så bør vi smede mens jernet er varmt. Hvis vi kunne få lov til at trække en lille trailer, så er bilen faktisk komplet og kan rigeligt fint anvendes som bil nr. 1. Jeg har dermed d.d. skrevet til Nissan med en kraftig opfordring til typegodkendelse. Mvh. Anders B. Hansen
|
|
![]() |
|
isfugl ![]() Newbie ![]() ![]() Joined: 01-Juni-2017 Location: Flensburg Status: Offline Points: 2 |
Fandt lige denne søde lille ting :-)
http://www.ebay.de/itm/Abnehmbare-Anhangerkupplung-NISSAN-Leaf-11-2010-jetzt-Brink-NEU-ABE-inkl-EBA-/401266581993?fits=Make%3ANissan%7CModel%3ALeaf&hash=item5d6d5a21e9:g:pgcAAOSwWxNYosxO og til dem der spørger, Ja du må gerne monter sådan en på en bil der ikke er godkendt til træk, og bruge den til cykelstativ, eller bagboks. |
|
--
Steffen Frøkjær 8 år i Ellert,nu Leaf 30kWh |
|
![]() |
|
isfugl ![]() Newbie ![]() ![]() Joined: 01-Juni-2017 Location: Flensburg Status: Offline Points: 2 |
Den er jeg med på :-) spørge ofte til om de har fået det godkendt, både i DK, og Tyskland :-)
|
|
--
Steffen Frøkjær 8 år i Ellert,nu Leaf 30kWh |
|
![]() |
|
Michael_N ![]() Newbie ![]() Joined: 29-Juni-2017 Location: Kjellerup Status: Offline Points: 1 |
Jeg har ringet et par gange til nissan kundeservice for at spørge om træk.
Måske det er ved at være tid til at skrive en mail om samme emne:) Skriver I bare til kundeservice eller? Mvh Michael
|
|
![]() |
|
ahbisgaard ![]() Newbie ![]() Joined: 02-Maj-2017 Location: Herning Status: Offline Points: 3 |
Hej Michael
Jeps, bare bombardér kundeservice. Kom nu folkens! Det vil løfte brugbarheden af et fantastisk lækker og iøvrigt ekstremt billigt køretøj 200 procent. Vi har nu kørt med Leaf som eneste bil i 1 år. Kun få gange er vi stødt på alvorlige ulemper. Den største uden tvivl manglen af anhængertræk. Rækkevidden planlægger vi os ud af. Ingen problem. Det på trods af, at vi bor i det vilde vesten, hvor lynladere ikke hænger på træerne. Herude skal vi virkelig bruge vores trailer, så det er det eneste den mangler. Hvis vi kan få Nissan til at typegodkende den, så vil kommende producenter være nødt til at følge efter, da det alt andet lige er en voldsom hæmsko for de fleste. Forestil Jer når Tesla Model 3 kommer på markedet. Rigelig med rækkevidde og anhængertræk. Så skifter jeg Nissanen til en Tesla medmindre, de får det ordnet. ABH
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |